B+R = Bringával az állomásra
Célunk, hogy minden kis állomáson, megállóban legyen lehetőség a kerékpárok lerakására, a regionáls vonalak mentén is.
Teékenység és eredmény a 102-es vonal megállóiban:
- Erdőtelek: 2015. július 6-án a MÁV Debreceni Igazgatóságának illetékeseivel és Erdőtelek polgármesterével szemléztünk. Az állomáson egy évtizede nincs szolgálat, leromlott. Kerékpártárolás a lopásveszély miatt zárható épületrészben javasolt. Ehhez az önkormányzatnak bérbe kell venni a helységet. A projekt összehozta a feleket, a többi már rajtuk áll.
- Heves: van tároló, ahol helyi B+R utasok önkéntes munkában rozsdátlanították az állvámyokat és lefestették a kerítést. A tárolóra lakatot tettünk, melynek egyik kulcsát a szolgálati irodába helyeztük, 2 kulcsot pedig rendszeres B+R utasok használnak. Bejártuk a Hevesről az állomásra vezető kerékpárutat is. Levélben kértük a polgármestert, hogy a kerékpárutat (gazosodás) tartsa rendbe, melyet közmunkásokkal el is végeztetett.
- Hevesvezekény: sikersztori, a MÁV a megállót tatarozta és fővonalról leselejtezett kerékpártárolót helyezett ki. Partnerünknek köszönhető, hogy a megállót bekapcsolták a Települési térfigyelő rendszerbe, ami biztonságot ad lopás ellen.
- Tarnaszentmiklós: e projekt hatására a MÁV kerékpártárolót helyezett ki, majd tatarozta is az állomásépületet. A környezet rendezett, a videókamerás megfigyelésre keressük a lehetőséget.
- Kisköre: kb 40 kerékpárnak van kerékpártartó, ki is használják, főleg a Kunhegyesre bejáró diákok. A népszerűsítés és az öntudatosítás szükséges, ezért a "Norvég" videofilm pályázatra is beneveztünk a témával.
- Kisköre-Tiszahíd: a híd átépítés előtt áll, kétkezi beavatkozásunk nem indokolt. Olyan esőbeállót javaslunk, ahol kerékpárok letámasztására is van mód. A megálló Euro-velo kerékpárút mellett van, ezért kerékpáros pihenő/büfé kialakítása is indokolt, ami szerepel Ajánlásunkban.
- Abádszalók: az épület egyik zárható helységében javasoljuk a tárolást. Középtávon az épület hasznosítására is kell megoldást találni, melyre a MÁV fogadókész, ezt a szeptember 18-i fórumon meg is erősítették, és konkrét elérhetőséget adtak. Erről Abádszalók önkormányzatát tértivevényes levélben értesítettük.
- Kunhegyes: fedett tároló, melyet az önkormányzat rendben tart. A helyi önkormányzattal kidolgoztuk a város kerékpáros (és gyalogos) közlekdésének javítását, melynek a B+R is része. (Előháton is.)
- Előhát: a kunhegyesi un. munkásőrbázisnál lévő megálló. Szálloda és gyógykomplexum épült. Fedett esőbeállót javaslunk kerékpártámaszokkal.
- Bánhalma: jelenleg nem indokolt. Igény esetén az állomás épületében megoldható.
- Kenderes: az önkormányzattal 2015. szept. 16-án szemléztünk. Az üres szolgálati helység és a váróterem önkormányzati átvétele, hasznosítása szükséges. . A MÁV kiemelten együttműködésre kész a helység bérbeadására. Kontakt személyt adott, de sajnos bérbevételre, és felújításra az önkormányzatoknak nincs forrása. Ezirányú forrásigényünket a JNSZ-Szolnok megyei Közgyűlésnek írásban jeleztük, intézkedésüket kértük.
A sikeres B+R-nek alapfeltétete a lopás elleni védelem. Beadvánnyal fordultunk a MÁV Debreceni Területi Igazgatóságához, hogy tegye lehetővé a videokamerás megfigyelést oly módon, hogy azt a szolgálati helységbe vezetik be. Ez kérésünkre reflektáltak, reméljük a projekt utómunkálataként néhány állomáson megvalósul.
Kisújszállás ill. Kál-Kápolna helyzetével nem foglalkozunk, mivel itt a fővonali rekonstrukció keretében a B+R tároló is megvalósul ill. Kisújszálláson megvalósult..
A Kál-Kápolna - Kisújszállás regionális vonal települései számára Ajánlást dolgozunk ki:
https://files.
2015. március 27. A hevesvezekényi utasfórumon mtattuk be először B+R fotókiállításunkat.
Szánalmas volt a helyzet- A Kál-Kápolna -Kisújszállás vasútvonal 9 nem csomóponti állomása/megállójából csupán 4 helyen volt B+R tárolási lehetőség: Kunhegyes, Kisköre, Heves és Hevesvezekény. Mindezt tetézte, hogy a 2020-ig érvényben lévő nemzeti közlekedési stratégia csak a nagyobb állomásokon tűzi ki célul a B+R fejlesztést. Nem foglalkozik az olyan térségekkel, ahol a kerékpár ősi közlekedési eszköz, és az állomásra is közel egy évszázada járnak biciklivel a helyiek. A kiállítási anyagban az ellentmondásra hívtuk fel a figyelmet, és bemutattuk az egyes megállók/állomások lehetőségeit.
A bemutatott témakörök:
- Kerékpárral a vasútállomásra a fejlett országokban, régiókban https://files.
fenntarthatokozlekedesert-hu. webnode.hu/200000553- 6fc2c70bc6/b-reneszansz_ 201504.pdf - B+R lehetőségek a 102-es vonal mentén.
https://files.fenntarthatokozlekedesert-hu. webnode.hu/200000552- 641f465160/b-r_kisujvonal.pdf - és a kapcsolódó sajtóanyag:
https://files.fenntarthatokozlekedesert-hu. webnode.hu/200000554- d64dbd747a/hvezekeny_sajto- 201504.pdf
A kiállítás anyagát Heves, Hevesvezekény, Kisköre, Kunhegyes és Kenderes utazóközönsége láthatta.